söndag, oktober 29, 2006

vin, vintertid och frost...

I morse lyckades jag äntligen med min föresats att gå en rask morgonpromenad. Det kändes inte så tidigt, kanske berodde det på tidsomställningen. Ändå var jag nästan ensam ute klockan halv nio. 40 minuter tog det och det var skönt men lite kallt och frost i gräset.

Träffade en gammal vän igår... en sådan vän där tiden inte spelar någon roll. Man tar bara vid där man slutade. Hon drog med mej på Grand Hôtel där vi minglade med kungens syrra på Franska vin- och gastronomidagarna. Vi provsmakade massor av goda viner och god choklad och goda ostar. Och om man inte spottar ut (vinet) kan man bli lite lagom tipsy.

10 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Hm... när jag ser alla hurtbulleprogram på teve om att man ska gå sin promenad före frukost. Jag kan inte ens tänka tanken... jo, alltså, på kvällen känns det helt ok. Men på morgonen: allt sånt är borta. Omöjligt.

29 oktober, 2006 21:51  
Blogger Ilva sa...

Vilken rolig afton! Jag blir ju avis!

30 oktober, 2006 07:10  
Blogger Cornelia sa...

bloggblad. Jag brukar också alltid ha mina bästa förestser på kvällen, avseende nästa morgon och dag. Sedan när morgonen kommer är sängen så skööööööööön. Därför var jag förvånad att jag lyckades.

Ilva: Ja, det var jättekul. Och 250 kr för 12 provningar är ju inte ens dyrt. Det fanns ljuvlig choklad med chili, syltad ingefära, havssalt och en massa annat.

30 oktober, 2006 16:53  
Blogger Tankevågor sa...

Den där vinprovningen låter mycket trevlig. Grand är ju inte så dumt det heller.
Morgonpromenader har blivit något av ett behov hos mig. Men det hinns inte med i vardagen så ofta, mest på helgerna.

30 oktober, 2006 17:11  
Blogger Cornelia sa...

Londongirl: Mitt motto är alltid, hellre en promenad än ingen promenad...alltså bättre med en på helgen än ingen alls. Hellre en kort promenad än ingen promenad. Ja bättre att sänka ambitionsnivån hellt enkelt och alla fall göra nåt.

31 oktober, 2006 10:10  
Blogger Batbut sa...

Men vad jag har letat... men nu så hittade jag Dig! Nice med lite vin och mingel, sådant är alltid trevligt *s*

01 november, 2006 23:36  
Blogger The Female Dinousaur sa...

Säger som Batbut - såg att du försvann och undrade vart du tog vägen! Men nu hittade jag dig igen! Hihi. Vinprovning och choklad låter trevligt. Osten kan du få behålla... ;-)

02 november, 2006 10:11  
Blogger Tankevågor sa...

PGW undrar hos sig var du tog vägen. Vill du bli hittad av oss? Eller? ;-)

02 november, 2006 22:54  
Blogger Cornelia sa...

londongirl: klart jag vill bli hittad av ER... jag har bara inte hunnit meddela mej med alla ännu.

B*i*g*g*i*s och Batbut: Vin och choklad...mums!

03 november, 2006 17:09  
Blogger Moni sa...

Låter som en näst intil perfekt dag ju! Långpromenad med frost och vinprovning på Grand minsann! Kul!

05 november, 2006 10:22  

Skicka en kommentar

<< Home