torsdag, november 09, 2006

lite bättre....

37,5 grader är det feber? Lite kanske. Bättre än 38 i alla fall. Inte lika täppt i bihålorna. Snyter mej var femte minut i stället. Huvudet - något lättare. Det finns hopp alltså.

Den lilla fågeln var på besök igen. Jag undrar verkligen vad det är den pickar på.

Jag jobbar lite också (Jag är inte sjukskriven så det är inte fusk. Det jag inte jobbar kvittar jag mot komptid). Har en budget som måste bli klar den här veckan. Och ärligt talat, det går mycket bättre att jobba hemma. Det är ingen som stör. Ingen telefon, ingen som sticker in huvet och bara ska undra en sak, inga stressande högar med annat ogjort brådskande. Nej, jag skulle nog bli mycket mer effektiv om jag jobbade hemma ibland. Nu har jag i alla fall budgeterat in en kurs åt mej själv, tre dagar om personlig effektivitet. Det blir bra!

För övrigt inser jag att jag nog är ganska osocial. Inte så att jag skyr folk men jag kan tycka att det är rätt skönt att vara för mej själv. Och det är kanske en lyx att kunna säga så, när man inte är ensam eller lider av ensamhet, när man har möjlighet att välja. Men så är det i alla fall.

3 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Jag håller helt med. Det är jätteskönt att få vara ifred när det är självvalt. Jag blir mer och mer enstörig med åren även om ingen verkar tro det - de ser mig ju bara skratta och prata :)

Jag jobbar också hemma med näsproblem och förkylningsrester - fast jag har ledig dag. Måste ändå planera...

09 november, 2006 15:25  
Blogger Strumpstickan sa...

Självvald ensamhet är skönt och nu är det idedags:)

Krya på dig!

09 november, 2006 17:14  
Blogger Humlan sa...

Instämmer i att självvald ensamhet är skönt och för mig har den blivit en nödvändighet, jag orkar inte om jag inte får ladda i ensamhet och tystnad. Samtidigt vill jag också ha ett socialt liv och träffa människor. Det gäller bara att hitta balansen

09 november, 2006 19:39  

Skicka en kommentar

<< Home