söndag, juli 22, 2007

reserapport....

Nu har vi varit på resa i två dagar. Första stoppet var i Lund på Grand Hotel. Jag äskar känslan av "Piraten was here". Genom Danmark regnade det oupphörligen. Det kändes som om detta var så det skulle bli resten av resan... men nu på båten Dana Sirena från Esbjerg till Harwich har vi sett en fantastisk solnedgång, så det kanske blir lite bättre. Det är i alla fall underhållande att ha sin egen lilla Papphammar med på resan. Min sambo gav en fantastisk uppvisning och jag önskar jag hade haft kameran till hands. Vi har nämligen unnat oss lyxen att resa i Commodore Class med avskild Lounge där man kan förse sig med vad man vill av dryckjom under resan (det visste vi inte när vi bokade). Men när kära sambon skulle tappa upp lite öl så ville den inte sluta rinna. Glas efter glas fylldes medan jag desperat ringde till stewardessen. Hon kom och lyckades stänga av apparaten. Min sambo och tekniska saker går liksom inte ihop. Nu är det snart läggdags. Imorgon landar vi England.

8 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Kul att vi får vara med på resan - jag har fantasi nog att se det hela framför mig... *fniss*

22 juli, 2007 23:37  
Blogger Humlan sa...

Haha, verkligen synd att du inte hade kameran till hands!

23 juli, 2007 00:32  
Blogger Cornelia sa...

Jag kan rapportera att morgonen hittills har varit lugn, både før Papphammar och før mig.

23 juli, 2007 09:50  
Blogger Mette sa...

Åh så underbart!!

När jag var liten brukade vi ta båten från Göteborg till Felixstove (tror jag det stavas) - men den linjen är nog nedlagd.

Åh jag vill ha England nu! Får nöja mig med Hem till gården på teven ...

23 juli, 2007 11:51  
Anonymous Anonym sa...

Det låter härligt och lagom äventyrligt.
Tack snälla du för att du skrev om Främling på tåg. Jag tyckte verkligen mycket om den boken. Ha en fortsatt trevlig semester. /Kersti

23 juli, 2007 20:25  
Blogger Tankevågor sa...

Ta det lugnt på vägarna i England! Kom just från London och det är såna översvämningar ute i landet. Lyssna på Sky News för rapporter! Take care!
Lisbeth

25 juli, 2007 22:35  
Blogger Cornelia sa...

Tack för hälsningar! Kom inte i närheten av nån dator förrän vi kom hem så jag håller på med reserapporten nu (medan tvättmaskinen går). Den kommer under dagen.

03 augusti, 2007 14:44  
Blogger maruschka sa...

Har inte hälsat på hos dig sedan kriget märker jag...;o)...Hoppas ni har det supermysigt på semestern!...*kram*

03 augusti, 2007 15:28  

Skicka en kommentar

<< Home