måndag, juni 18, 2007

kedjebrev eller nåt....

Jag har lite svårt för såna där mail där man ska visa sin vänskap med en massa människor genom att kopiera några tänkvärda ord (eller långa haranger) och sen skicka vidare till minst 10 plus den man fick mailet av och OM man gör det kommer man drabbas av LYCKA! (Och om man inte gör det är man ingen VÄN).

Men jag tycker faktiskt inte att jag vill uttrycka min vänskap genom att skicka massproducerade mail till mina vänner. Då vill jag hellre skriva något eget eller ringa eller hälsa på eller skicka ett vykort. Och då ska det vara mina egna ord.

8 Comments:

Blogger Klimakteriehäxan sa...

Håller med, håller med, håller med. Och får dåligt samvete varje gång ett sånt mail dimper ner i inboxen, för det gör det allt emellanåt.

18 juni, 2007 22:48  
Blogger Bloggblad sa...

Du har mitt stöd. Jag kan väl erkänna här, lite i smyg, att jag aldrig någonsin skickar såna mail vidare. Möjligen om det är nåt himla kul spex - men inte gulleduttankedjebrev.

18 juni, 2007 22:48  
Blogger Bloggblad sa...

K-häxan: Jag har inte ens dålig samvete för det...

18 juni, 2007 22:49  
Anonymous Anonym sa...

Jag instämmer med er andra. Jag brukar inte heller skicka vidare. Men jag jobbar med det dåliga samvetet. Tar en massa onödig energi som jag kan använda till någor bättre. /Kersti

19 juni, 2007 09:02  
Blogger Tankevågor sa...

Jag håller också med. Struntar i dem och har inget dåligt samvete. Men ibland gör jag som Bloggblad och av samma skäl som henne. Men bara då till en mycket liten skara.

19 juni, 2007 09:21  
Blogger Ella sa...

JAg håller helt och fullt med dig. Retar mig tokmycket på de där mailen.

20 juni, 2007 20:30  
Blogger Cornelia sa...

Jag var visst inte ensam om det.

20 juni, 2007 20:42  
Anonymous Anonym sa...

Bifall!

22 juni, 2007 09:43  

Skicka en kommentar

<< Home