söndag, maj 13, 2007

ingen tidning - panik

Jag är morgontidningsberoende. Mest beroende är jag av lördags- och söndagstidningen eftersom jag läser den i sängen med ett stort glas juice bredvid. Det är en av mina helgnjutningar. Idag kom det ingen tidning och genast stiger blodtrycket och irritationen inträder. Ringer till distributören för att hamna i telefonkö. Jag väntar i trettio minuter innan jag ger upp och lägger på.

Jag antar att detta är en sådan prövning man kan lära sig något av. Men jag vill inte lära mej något just nu. Jag vill bara ha min tidning.

Ju längre det dröjer desto meningslösare är det. Att läsa gårdagens tidning när man kommit hem efter en resa är totalt meningslöst (utom möjligtvis kulturdelen).

Och dagens tidning är helt enkelt inte lika mysig om den trillar in genom brevlådan på eftermiddagen.

5 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Jag förstår dig fullkomligt. Jag är helt beroende.

13 maj, 2007 21:17  
Blogger Spectatia sa...

Hade ett fullständigt förvirrad tidningsbud här ett tag som gjorde konsekvent fel. Antingen fick vi fel tidning eller ingen tidning. Skulle nästan ha varit roligt att haft alla mina klagosamtal till budavdelningen inspelat på band, för de tog verkligen av efter några omgångar. Så jag förstår din frustration.

14 maj, 2007 22:01  
Blogger PGW sa...

Förstår dig innerligt!!! Har inte fått söndagstidningen särskilt ofta här nere på Fältet och efter mitt senaste arga mail så har de förlängt min prenumeration med en månad istället för de vanliga dagarna. Men jag skulle ju helst vilja ha tidningen istället. Söndagstidningen i synnerhet. Snyft.

15 maj, 2007 07:27  
Blogger Cornelia sa...

Kan meddela att jag senare under dagen upptäckte att tidningsbudet satt fast tidningen i dörrhandtaget. Där brukar jag inte titta. Den kanske hade suttit där hela morgonen.

16 maj, 2007 17:45  
Blogger Spectatia sa...

Knasigt. Men i alla fall bättre än när vårt tidningsbud slänger tidningen på bilen istället för i lådan - och det börjar regna... :-(

19 maj, 2007 09:02  

Skicka en kommentar

<< Home