torsdag, april 12, 2007

i sandlådan...

- Det har jag aldrig sagt!
- Det har du visst det!
- Du då!
- Du är värre!
- Men du är värst!
- Du är dum!
- Du är dummast!

Ungefär så tyckte jag att det lät i Gomorron Sverige när Lars Adaktusson och Janne Josefsson drabbade samman i ämnet grävande journalistik. En intressant frågeställning om hur mycket media har rätt att hänga ut folk, vilka metoder man ska använda i grävandet osv.

Tyvärr kom den intressanta diskussionen bort i sandlådan när Janne och Lasse började puckla på varandra med sina små hinkar och spadar. Synd.

11 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Du har så rätt i din liknelse. Jag tycker ofta det låter sandlåda när gubbar tjafsar. Fast det påtalas ganska sällan - däremot har jag många gånger hört liknelser om kacklande hönor när kvinnor diskuterar.

12 april, 2007 15:54  
Blogger Ilva sa...

ni har det roligt ni i Sverige hör jag!

12 april, 2007 17:05  
Blogger Cornelia sa...

Ja, fast här var det mera tuppfäktning (här kommerliknerlserna trillande)

12 april, 2007 17:07  
Blogger Cornelia sa...

Ilva: Jo så kan det vara här i Sverige. (Den om tuppfäktningen var till Bloggblad, du smet in emellan.)

12 april, 2007 17:10  
Blogger Tankevågor sa...

Hur många gånger har man inte tänkt så att det blir rena rama "sandlådetjafset"? Det trista i det hela att fokuset ofta försvinner från det som ska pratas om. Partiledardebatter inför nyval är ett typiskt sånt tillfälle.

13 april, 2007 15:32  
Blogger Cornelia sa...

Londongirl: hoppas de tittade på det efteråt och drog lärdom.

13 april, 2007 22:59  
Blogger Mette sa...

Asch det missade jag. Jag var i min budoar då och gned mina tänder varsamt mot varandra.

14 april, 2007 12:24  
Blogger Cornelia sa...

Mette: kolla på www.svt.se

14 april, 2007 13:01  
Blogger Mette sa...

Jag har inget ljud på datorn nu så jag kan inte kolla så´nt ... tyvärr.

15 april, 2007 12:48  
Blogger Cornelia sa...

otur mette!

15 april, 2007 13:46  
Blogger Batbut sa...

Det kanske är som de säger - karlar växer aldrig upp, det är bara priset på leksaker som blir dyrare...

18 april, 2007 10:43  

Skicka en kommentar

<< Home