söndag, april 01, 2007

söndagkväll....igen

Tänk vad en vecka kan gå fort. Nu är det söndagkväll igen. Arbetsveckan gick bra, men jag var väldigt trött på eftermiddagarna, halvtid hade passat bättre. Försöker bygga upp konditionen med kvällspromenader.

Nu är det i alla fall vår. Massor av tussilago och promenerande människor överallt. Helgens utflykt gick till Wintervikens konst och kultur som bjöd på en fin utställning med akvareller. Mycket sevärd.

Veckans konsert får bli en rekommendation: Dido och Aeneas av Henry Purcell. Om man gillar barock. En av de vackraste dödsarior jag hört finns i den. Här kan man lyssna på fler smakprov!

9 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Ja tänk att det är söndag. Jag tyckte att det var måndag i går...

01 april, 2007 21:33  
Blogger Ella sa...

Visst flyger tiden iväg?
Vad skönt att du är tillräckligt pigg för att jobba. Ta det lugnt bara.

01 april, 2007 21:57  
Blogger Cornelia sa...

Och jag har sån ohygglig träningsvärk sedan ridningen i torsdags. Fyra veckors upphåll är inte nyttigt.

01 april, 2007 21:57  
Blogger Cornelia sa...

ella: Jag tar det lugnt, ingen tackar en om man går in i väggen.

01 april, 2007 21:58  
Blogger Bloggblad sa...

Jag ska lyssna i morgon. Nu ska jag sova - sömn känns som bristvara just nu.

Men konserter hann jag med två i helgen, förutom festen...

01 april, 2007 22:00  
Blogger Cornelia sa...

Bloggblad: Ha ett skönt påsklov!

01 april, 2007 22:51  
Blogger Ilva sa...

det låter så härligt vilsamt. både för kropp o själ!

02 april, 2007 07:57  
Blogger Cornelia sa...

Ilva: ja det är skönt att inte vara så aktiv.

02 april, 2007 16:12  
Blogger PGW sa...

D&A ska de spela på Höörs operafestival såg jag, om du skulle vara ute och åka i sommar. Augusti tror jag det var, står i dagens DN.

04 april, 2007 07:39  

Skicka en kommentar

<< Home