måndag, mars 19, 2007

självbild

Jag har svårt med min självbild just nu. Jag blev sjukskriven veckan ut för doktorn sa att det kan ta tid ibland. Så nu går jag här och känner mej som en simulant, för jag känner mej ju bättre, om än inte helt bra. Jag bad inte om att bli sjukskriven, så jag kan väl skylla på doktorn. Men enligt min självbild är jag nästan aldrig sjuk och om jag är sjuk så går jag och jobbar så snart jag kan. Enligt min självbild ska jag inte behöva vara hemma så här länge för att bli frisk. Jag känner mej som en fuskare, helt enkelt.

11 Comments:

Blogger Lyckliga Grodan sa...

nu är du hemma och vilar upp dig..
och det med basta..

lyssna på vad doktorn sa..

och gör allt kul du kan och orkar..
medan du är arbetsbefriad..

*ser sträng ut*

19 mars, 2007 12:49  
Blogger Humlan sa...

Som jag sa till en annan sjukling;
Det är skillnad på att orka ta sig till jobbet, och att ta sig dit och vara aktiv hela dagen och sedan ta sig hem...

19 mars, 2007 12:57  
Blogger Cornelia sa...

tack kloka vänner för uppmuntran.

19 mars, 2007 14:08  
Blogger Gagga sa...

Klart du ska stanna hemma o samla krafter.
Själv har jag begärt tjänsteledigt för nästa läsår idag. Känner mig jättemodig :) Skriver inte om det på min blogg än men du har säkert redan räknat ut det.

19 mars, 2007 17:14  
Blogger Ella sa...

Ha ha, den känslan känner jag igen.

Men nu ska du stanna hemma och vila så du blir helt frisk! O hör sen!

19 mars, 2007 21:35  
Blogger Cornelia sa...

Gagga: Du är modig, men visst har jag anat att den vackra ateljen inte bara var till för helgerna.

Ella: Ja, visst är det en fånig känsla, och det är mycket lättare att säga åt någon annan att vara hemma än att säga det till sig själv.

19 mars, 2007 21:51  
Blogger Bloggblad sa...

Klart att du med gott samvete ska stanna hemma och bygga upp dig helt igen. Inte rusa iväg lite halvtrött och bli sämre.

20 mars, 2007 12:56  
Blogger Tankevågor sa...

Jag känner igen det där! Jag hinner till och med att tänka: Jag är ju feberfri halva dygnet, jag kanske ska jobba nu då?

Om det inte hade varit för att mina arbetskamrater hade varit sjuka i 10 dar-3 veckor allihop så hade jag nog tvingat mig till jobbet. Men nu VET jag att det tar tid det här och det är bara att kapitulera. Men här är ju tom läkarna sjuka! Suck!

Nu håller vi oss hemma så vi blir friska eller hur? Måste hitta nåt att läsa bara...Krya på dig!

20 mars, 2007 13:57  
Blogger Cornelia sa...

bloggblad: jag lyder dej och doktorn.

londongirl: Tack detsamma, men nog har du väl något oläst som du kan ta till.

20 mars, 2007 21:15  
Blogger PGW sa...

Andas.

Ät choklad.

Heja.

24 mars, 2007 21:10  
Blogger Cornelia sa...

PGW: Jag lyder all goda råd i den stilen. Visst ska väl chokladen sköljas ned med rödvin?

25 mars, 2007 20:19  

Skicka en kommentar

<< Home