onsdag, mars 07, 2007

Utmanad

Ok B*i*g*g*i*s - here we go!

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Jag kom på fler än sex grejer men jag har sållat:

1. Jag har också flyttmani - byter plats på saker som "alltid" har legat i den lådan eller i den hyllan osv. H blir tokig och hittar plötsligt inte sockret, maizenan, kaffet, tempen (aktuellt just nu).

2. Blundar när jag borstar tänderna - jag mediterar på något sätt. Det är skönt att blunda då.

3. Visslar - jag blåsvisslar utan ljud när jag gör något annat och är koncentrerad, ofta ryska nationalsången av någon anledning.

4. Jag är snål när det gäller att köpa strumpor, jag tycker alltid att det känns som en onödig utgift. Så jag lånar strumpor av H som har hur många strumpor som helst.

5. Jag älskar anteckningsböcker, små fina, och kan inte låta bli att köpa. Men sedan vill jag inte skriva i dem för att de är för fina.

6. Jag avbryter nästan alltid städ- och sorteringsprojekt innan jag är nästan färdig. Kan bero på att jag är tidsoptimist och har för vidlyftiga projekt.

Den som vill får känna sig utmanad!