tisdag, mars 06, 2007

arbetsträning...

ja, det känns så. Jag är på jobbet och känner efter hur mycket jag orkar. Kommer nog inte bli full dag idag. Ska bara rensa mailboxen, åtgärda det mest akuta och sen hem igen. Om detta hade varit i början av förra seklet hade jag behövt en månads konvalescens, förslagsvis på en ort där våren kommit lite längre (Toscana kanske). Där skulle jag enbart skulle ägna mej åt promenader, ätande av näringsriktig och god föda, några glas vin för blodet (varje dag), läsande och konversation med mina bildade pensionatsbekanta (jag bor på ett pensionat med helpension så klart). Ja, detta skulle vara i mitt förr-i-tiden-liv, då jag är ekonomiskt oberoende och på ständig bildningsresa (dream on .....).

7 Comments:

Blogger Humlan sa...

Tror nog att du skulle behöva en sådan månad nu också, liksom många andra som däckat under vinterns influensor och infektioner.

06 mars, 2007 11:02  
Blogger Ilva sa...

en pension nàra mig hoppas jag!

06 mars, 2007 13:01  
Blogger Cornelia sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

06 mars, 2007 15:44  
Blogger Cornelia sa...

Humlan: Precis så är det.
Ilva: jag trodde du skulle bjuda in mej... du har ju allt detta: god och näringriktig föda, några glas vin, promenader och bildade samtal...

06 mars, 2007 15:45  
Anonymous Anonym sa...

hehe, du läser a room with a view, ju :)

06 mars, 2007 16:15  
Blogger Tankevågor sa...

På mitt jobb är det fem sjuka och det är samma stackare som har försökt att gå till jobbet och sen blivit sjuka igen....Tror de gick för tidigt tillbaka till jobbet. Det här har hållit på i fyra veckor nu.

Så var rädd om dig och gå för allt i världen inte för tillbaka för tidigt till jobbet! Åtminstone inte på "helfart". Krya på dig!

06 mars, 2007 19:23  
Blogger Cornelia sa...

caroline: Ja, så du förstår mina fantasier.

londongirl: tack... jag ska tänka på det.

06 mars, 2007 19:31  

Skicka en kommentar

<< Home