söndag, mars 25, 2007

söndagkväll

Missade halva Veckans konsert som handlade om en av mina favoritkompositörer, Edward Elgar. Det väckte ett behov av att lyssna på cellokonserten i e-moll, Op. 85, så det gör jag nu. Den är så underbar, särskilt med Jaqueline du Pré. Rekommenderas varmt.

Firade dotterns 24:e födelsedag idag med senilvarning på mej. Gav henne samma bok som jag redan gett henne två år tidigare (ska byta den mot vinglas). Måste nog börja skriva upp vad jag ger till folk. Det är ju skrämmande att jag inte kan hålla reda på vilka böcker jag köpt.

Har lite jobbångest. Det känns som evigheter sedan jag varit där. Känner med distanserad och oengagerad. Skulle bra mycket hellre vara hemma och läsa och lyssna på god musik och promenera i solen. Men vem betalar lön för sånt?

11 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Jag vågar inte köpa böcker till Jenny, hon läser allt som kommer i väg. Bara det är splitterny och luktar tryckvätska:-) Ja nog ska det gå bra i morgon, du behöver en rejäl spark i rumpan. Lycka till

25 mars, 2007 22:47  
Blogger Spectatia sa...

Det där vet jag andra som har gjort också, köpt samma bok till en person flera gånger. Svårt att hålla reda på alla presenter genom åren, faktiskt.

Vad inspirerande att höra om ditt musikintresse! Jag känner att jag har mycket lite koll där, men att det säkert finns mycket fint att upptäcka.

27 mars, 2007 09:29  
Blogger Cornelia sa...

Spectatia: Kul att kunna ge musiktips också.

28 mars, 2007 13:03  
Blogger Cornelia sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

28 mars, 2007 13:03  
Blogger mossfolk sa...

Tycker att det är klurigt att hålla ordning på vad man gett till folk överhuvudtaget.
Hittar du ett sådant jobb ställer jag gärna upp som vikarie om du behöver vara borta någon solig dag ;)

28 mars, 2007 13:08  
Blogger Batbut sa...

Men hur gick det? Att jobba igen? Hoppas det gick bra...

28 mars, 2007 22:27  
Blogger Cornelia sa...

mossfolk: man får ha en liten anteckningsbok kanske.

Batbut: Jodå, det gick bra... men det var lite segt med tidsomställningen. Min inre klocka tycker att det är som mitt i natten.

29 mars, 2007 18:06  
Blogger Tankevågor sa...

Jag började jobba i måndags efter att ha varit sjuk och det var seeeegt med det gick.

Elgar är en av mina favoriter också!
Vad roligt att du tycker om hans musik också! Jag tycker inte alls att det är ofta som jag stöter på någon som gör det eller ens vet vam han är. Kanske är han lite "anonym" för många, vad tror du? Kan det vara så trots att han skrivit så mycket som många säkert känner igen när de hör det?

31 mars, 2007 20:16  
Blogger Cornelia sa...

Londongirl: De flesta borde väli alla fall känna igen Pomp and Circumstance. Har du hört något av Henry Purcell, också britt, men från bacocken, underbar han med.

01 april, 2007 20:33  
Blogger PGW sa...

Nej men hallå hittar jag TVÅ Elgar-fantaster på en gång, jag som trodde jag var ensam utanför Storbritannien!

04 april, 2007 07:40  
Blogger Cornelia sa...

PGW: Välkommen i gänget. Tre är väl ett gäng?

04 april, 2007 19:37  

Skicka en kommentar

<< Home