söndag, april 08, 2007

däckad... igen

Den där huvudvärken härom dagen var nog en början till nåt förkylningsliknande. Igår frös jag på kvällen och i morse vaknande jag med feber och en konstig känsla i halsen. Så nu är det dags igen. Och jag vet vad det kommer ifrån. Satt nämligen på möte i onsdags hela dagen med två genomförkylda personer och hostade och nös och snöt sig ideligen. Inte konstigt att bacillerna hittade mej. Man är ju alltid mer mottaglig efter en penicillinkur. Jag börjar bli jäkligt less på det här. Är det någon som har tips på en dunderkur!

4 Comments:

Blogger Mette sa...

Ja, usch det är så jäkla trist att vara sjuk. Jag är rastlös och orkar inget. Men måste ge mig ut nu och handla. Synd att jag inte har en sambo som jag kan drilla nu.... hm...

08 april, 2007 13:39  
Blogger Bloggblad sa...

Himla trist - du har ju precis blivit bra.
Det enda som jag märkt har fungerat i vår familj och tagit ner förkylningar till ett minimum, är pressad citron + tranbärsjuice som vi dricker dagligen i stora mängder.

08 april, 2007 13:58  
Blogger Cornelia sa...

mette: ja, en drillad sambo ska man vara rädd om, du tror inte du kan dressera katterna?

bloggblad: citron och tranbär var det.

08 april, 2007 14:01  
Blogger Humlan sa...

Ajaj då! Krya på dig!

08 april, 2007 14:15  

Skicka en kommentar

<< Home