lördag, juni 23, 2007

sommarlov....

...ja det känns som sommarlov även om detta bara är en enstaka semestervecka vi tar nu innan den "riktiga" semestern lite senare. Mulet, kulet och totalt kravlöst. Det är skönt att tillåta sig sjunka in i slöheten, känna den lagrade trötthetstyngden i kroppen som jag inte tillåtit mej känna förrän nu. Inga planer, inga måsten, ingen sol som stressar till stränder och natur. Grönskan finns utanför fönstret och jag finns innanför i stillhet och tystnad. Soffan, filten, boken och en liten tupplur gör gott.

6 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Å, så skönt det låter. Här har vi semester och slappar, men är ganska trötta efter gårdagen - och så är vi barnvakt till ett energiknippe hela helgen, så det blir inget frossande i soffa + bok...

23 juni, 2007 12:08  
Anonymous Anonym sa...

Sussar i nattpyjamas ännu.. Ska sätta mig i fåtöljen och läsa tidningen "LEVA" som verkar ha passande rubriker till mig just nu.. Lusten och vad man vill göra i framtiden:-) Ha en go dag du.

23 juni, 2007 12:25  
Blogger Humlan sa...

Det låter som en skön och sund semester! Att kravlöst låta stundens inspiration bestämma.. Fortsätt så!

23 juni, 2007 13:28  
Blogger Gagga sa...

Låter skönt! Har varit ledig en vecka o inte "landat" förrän nu.

23 juni, 2007 13:54  
Blogger Tankevågor sa...

Det låter skönt och väldigt klokt av dig att gå ner i varv sådär. Jag ska fösöka jag med men håller med Gagga....det tar tid att gå ner för landning.

24 juni, 2007 19:59  
Blogger Spectatia sa...

Härligt. På semestern ska man göra precis så mycket eller lite som man känner för. :-)

25 juni, 2007 20:31  

Skicka en kommentar

<< Home