onsdag, september 12, 2007

halvlek...

... ja, halv vecka alltså. När det är onsdag vänder det mot helg igen. Det går så himla fort bara. Varje vecka likadant. Varje månad, varje år.

Kan inte låta bli att titta på Idol. Men jag orkar inte med Carolina Gynning och knappast Carina Berg heller. Alldeles för mycket korkat pladder. Jag vill höra idolaspiranterna. Det finns så många modiga, duktiga, talangfulla. Och det finns ännu fler som inte är det. Och jag tycker inte att juryn måste vara elak mot dem som inte är så bra. Det räcker väl med att säga att de inte går vidare.

6 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Jag håller med. Var har de hittat denna vidriga CG? Krävs det verkligen ingen IQ alls? Den andra är bara ett snäpp bättre, verkar bara spela korkad - CG behöver inte spela.

Det är hemskt att vara så cynisk som de är mot en del nervösa krakar som tror att de ska bli stjärnor. Men å andra sidan - har de inte fått nån självkritik med i bagaget? Synd ändå att juryn slår dem rakt i veka livet.

Jag är fascinerad av vad det är som gör att den ena saknar utstrålning - den andra har så mycket att det lyser. Vari sitter det? Varför har en del - saknar andra? Sånt grubblar jag på...
Nästan orättvist att en del har fått både röst - utseende och utstrålning, och andra fick inget...

12 september, 2007 23:18  
Blogger Cornelia sa...

Ja, det är precis det som fascinerar mej också. Vad är det som gör att en del bara går in och sjunger rakt upp och ner och har utstrålning medan andra kan åma sig hur mycket som helst utan att det händer nåt. Att själv-insikten/kritiken är så frånvarande i många fall är också fascinerande. Men att öka på den offentliga förnedringen som juryn gör tycker jag inte är OK i alla fall.

12 september, 2007 23:26  
Blogger maruschka sa...

Håller med er vad det gäller förnedringen, men jag tycker så illa om den att jag inte alls kan titta...;o)
Däremot grät jag mig igenom sista avsnittet av Gilmore Girls i tisdags, nu är det slut med mina "krypa-upp-i-soffan-tisdagar" med Lorelai och Rory...*suck*

14 september, 2007 15:08  
Blogger Batbut sa...

och jag är helt ute... har inte sett ett endaste litet klipp från Idol so far. Jobbar nog för mkt *S*

14 september, 2007 21:34  
Anonymous Anonym sa...

jag klarar inte riktigt av det, programmet alltså. Döttrarna tittar och då passar jag på (när datorn är ledig) att titta in hos alla er andra.

15 september, 2007 09:56  
Blogger Cornelia sa...

Kersti: Jag är kluven.
Battis: börja inte titta ... det är inte värt det.
Maruschka: Gilmore girls ... nej det har jag missat.

15 september, 2007 23:54  

Skicka en kommentar

<< Home