söndag, november 04, 2007

åter en vecka...

Tre dagar konferens med jobbet. Ja så mycket mer blev inte gjort den arbetsveckan och inte hemma heller och eftersom jag varken har svart eller vit städhjälp så ser det ut därefter.

Tänker mest på allt jag vill göra som inte har med jobbet att göra. Tyvärr är det inte sånt som ger lön att leva på. Just nu vill jag mest läsa och tänka. Tänkare, är det är gångbart yrke? Tror inte det.

En sak som jag har tänkt på är att det borde heta Alla själars dag och inte Alla helgons dag. För helgon finns det väl inte så många av egentligen. Det finns nog fler själar. Men sådana tankar kan man ju inte försörja sig på .

5 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Här blev det inte heller gjort så mycket i veckan...

Fast du, i dag heter söndagen "Alla själars dag", så du har helt rätt. I går var det "Alla helgons dag". Sedan man gjorde helgondagen till en lördag, har det råkat sammanfalla.

04 november, 2007 13:28  
Blogger Cornelia sa...

Jaha... är det så det är... då fick jag lära mig nåt nytt igen.

04 november, 2007 17:40  
Anonymous Anonym sa...

Tänkare! Det vore härligt att ha tid för att läsa och fundera. Men du har nog tyvärr rätt, det blir nog en ynklig lön för det. Men vilken inre tillfredställelse. Men man måste ju äta också suck..

05 november, 2007 19:03  
Blogger Tankevågor sa...

Åh, tänk om man kunde försörja sig på sina tankar! Det vore nåt!
Ha en fin söndagskväll!

11 november, 2007 17:37  
Blogger Cornelia sa...

kersti: Jo äta bör man.

londongirl: Jo, du eller hur!

12 november, 2007 21:07  

Skicka en kommentar

<< Home