måndag, september 24, 2007

nu är det så där igen...

... att jag inte hinner med allt jag vill göra hemma. Kvällarna är ju så korta och nån gång måste man ju städa och nån gång måste man tvätta och ibland måste man betala räkningar. Och jag vill helst av allt läsa och spela piano och tänka och kanske skriva lite för mig själv och kanske måla lite för mig själv.

Jag får helt enkelt inte tillräckligt med ro dessa lediga stunder för att komma dithän att jag kan stänga av alla måsten och göra det jag vill.

Jag måste träna mig i det.

4 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Det är verkligen inte lätt att stänga av alla måsten. Och när man väl gjort det måste man prioritera bland allt det där man vill och det är inte lätt det heller. jag ligger i stenhård träning, men det går inge vidare.

24 september, 2007 22:42  
Blogger Humlan sa...

Den svåra balansen mellan måste och lust... man kan inte stryka någon och båda är nödvändiga, även om det är av olika orsaker..
Lycka till med träningen!

24 september, 2007 22:46  
Blogger Bloggblad sa...

I går och idag har jag tränat mig i att inte göra nånting. Bara löst korsord och läst några bloggar, men det räknar jag inte.

Det är så skönt och vilsamt att bara strunta i allt nån gång.

29 september, 2007 16:12  
Blogger Cornelia sa...

Kersti: Jag vet att jag inte är ensam.

Humlan: tack...

Bloggblad: det låter behagligt...och så har du ju en massa intryck från bokmässan att smälta.

29 september, 2007 17:24  

Skicka en kommentar

<< Home