måndag, december 31, 2007

Gott Nytt År!

Här blir stillsamt firande som vanligt med svärmor snart 91.
Låter det tråkigt?
Det är det inte. Vi brukar ha så trevligt och äta och dricka gott. Min svärmor må vara gammal men i sinnet är hon ung och pigg i huvudet är hon och har koll på det mesta som händer i världen, stort som smått.

Så det var nog allt för i år.

Nyårslöften tror jag att jag skippar, men jag ser tillbaka på de ledstjärnor jag satte upp för 2007

Balans. Jag skulle försöka ha balans i fråga om:
- arbete och fritid: arbeta mindre, delegera mer, vara ledig när jag är ledig.

Det har jag lyckats rätt bra med. Jag är nöjd med det och tänker fortsätta med det nästa år. Om det gick skulle jag gärna ha ännu mer fritid.... så jag får jobba på det 2008.

- vilande och rörande: jag är väldigt bra på att lata mej men har ett stort inre motstånd mot motion. Det ska jag försöka komma över. En till två promenader i veckan utöver ridningen låter som något jag skulle kunna klara av.
Det har inte gått så bra med promenaderna. Sporadiskt får jag till det... men inte tillräckligt...måste hitta en morot.

- kropp och själ: Ge själen mer tid att andas, vara kreativ, måla, läsa, skriva, sjunga.
Tid att andas och tid att läsa och i viss mån skriva har jag haft. Men inte så mycket tid till att måla eller sjunga. Men tid att spela piano har jag haft.

Jag tror det räcker med dessa ledstjärnor i åtanke även 2008.

Jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt År!

2 Comments:

Blogger Humlan sa...

Ett riktigt Gott Nytt År till dig också!
Kram

31 december, 2007 18:02  
Blogger Batbut sa...

Jag tror Du kommer lyckas än bättre nästa år! Hela Du utstrålar ju harmoni, iaf mot oss andra så om Du bara "tittar" lite mer inåt så blir Du också smittad...
Gott Nytt!

31 december, 2007 18:37  

Skicka en kommentar

<< Home