fredag, december 29, 2006

.. åter en dag..

... idag är det fredag. Men det skulle kunna var vilken dag som helst, de flyter ihop. Det är liksom ett tecken på avkoppling från vardagen.

Idag går jag igenom högar med papper och tidningsurklipp som blivit liggande. Somligt är fortfarande intressant, det läser jag innan jag kastar. När jag läser finns det ofta hänvisningar till annat som jag måste kolla upp eller så väcks frågor som måste besvaras. Idag har jag också ägnat en stund åt att ordna mina favoritlänkar i kategorier och då ger det ena det andra och jag bär iväg...till en sida om Linné lagom till nästa års jubileum eller till latin för alla, eller till en gata i paris där jag bodde ett par år under tidigt åttiotal och drömde mig tillbaka.

Och vill man veta hur det står till i världen just nu är det här man ska titta.

Tiden går förfärligt fort.

Snart dags för ett nytt år.

3 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Jag får också röjningsmani när jag är ledig och dagarna flyter. Fast alla mina nothögar får nog ligga till sommaren... blir bara yr i huvudet om jag börjar.

29 december, 2006 18:19  
Blogger Cornelia sa...

jag letar efter schubertnoter till ett pianostycke jag hörde på tv. Vet inte vad det heter tyvärr, men det verkjde vara på spelbar nivå för mej... jag söker vidare.

30 december, 2006 00:39  
Blogger Batbut sa...

Låter som du verkligen haft en lugn jul och förmått Dig att vila, njuta. Skönt

31 december, 2006 12:06  

Skicka en kommentar

<< Home