måndag, december 18, 2006

halva dan ok

... alltså ända tills jag kom ner i de värsta "dåligt samvete"-högarna.
fast å andra sidan inledde jag morgonen med att hos doktorn konstatera urinvägsinfektion. Känns som lite oflyt för närvarande. Sen ringde pappa och berättade att en av mina kusiner (inte oväntat, men ändå) gått bort i cancer. Det är den första av mina kusiner som dör. En av de gladaste och roligaste. Som så glatt (eller tappert) promenerade med mej (jag 8 år och hon drygt 20), på den dammiga förortsgatan (fast snarare håla än förort). Hon hälsade på en sommar hos oss, 1966 tror jag att det var. Med resväskan full av läckra väskor och matchande boots och massor av kläder kom hon till oss och tyckte att allt var häftigt, läckert, roligt. För att hon inte skulle förgås av tristess tog mamma och pappa med henne på Hamburger Börs. De andra dagarna promenerade vi och hon pratade holländska och jag svenska och jag tror vi förstod varann ändå.

2 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Råd från Häxan: Drick tranbärsjuice! Alltså från hälsokosten, den är mer koncentrerad och äkta.

19 december, 2006 12:19  
Blogger Cornelia sa...

Jo jag sköljer ner penicillinet med tranbärsjuice

19 december, 2006 19:58  

Skicka en kommentar

<< Home