lördag, december 16, 2006

...ingen julstämning alls eller jul à la Ior

Jag har pliktskyldigast hängt upp en julstjärna. Men har egentligen inte lust med mer. Det får bli en minimalistisk jul i år. Har t o m ifrågasatt granens vara eller inte. Och jag som tidigare år alltid försvarat min riktiga gran mot förslag om plastdito. Vi har en ganska stor kastanj (sån där med flätad stam som man kan köpa på Ikea). Kanske man kan kasta lite glitter över den. Om några veckor är det över. Då ska allt man släpat upp ut källaren släpas ner igen.

Och en sån tur att man kan skicka julkort med vanligt porto när man sumpat deadline för julposten.

3 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Hörrudu, du går nog ett steg längre än mig. Eller två, förresten. Jag har försökt skippa gran i många år, men familjen vägrar. Så det blir bara det och några juldukar i vardagsrummet och köket. Ingen annanstans.

Hade tänkt skippa julkort, men eftersom jag varit extremt dålig på att höra av mig till vänner och bekanta under nästan hela det här året, lät jag barnbarnet berätta om året som gått i bloggton.... och postade 29 brev i går.

Jag tycker att det urdumt att bara skriva "god jul från familjen Bloggblad" till dem jag inte sett/pratat med på åratal, så jag brukar alltid skriva nåt personligt på baksidan och då blir det myyyyyycket skrivande... Det här blev smidigt. Och det lilla barnbarnet har inte en aning om det.... :)

16 december, 2006 16:33  
Blogger Cornelia sa...

Jo, julkort med lite mera än en hälsning brukar det bli. Men man vet aldrig. Om en vecka kanske jag springer runt och placerar små tomtar i vrårna, medan jag glatt(alt. hysteriskt) sjunger julsånger. Julkänslan brukar komma till sist.

16 december, 2006 17:24  
Anonymous Anonym sa...

Man gör det man har lust med, lite uppiffade krukväxter kan mycket väl ersätta granen.

16 december, 2006 17:58  

Skicka en kommentar

<< Home