söndag, december 17, 2006

utmaning...

... att genomföra julkadriljen idag. Generalrepet igår gick ju hur bra som helst. Men idag, med läktarn full av publik blev läget ett annat. En pålle blev så skärrad att han knappt ville vara med, ville helst försvinna upp genom taket. Min pålle vågade plötsligt inte gå längs med läktaren, så ridvägarna på den sidan blev väl inte riktigt som det var tänkt. En annan tappade sina benlindor, så vi fick göra en paus och linda av dem. Men om man bortser från dessa malörer, och med tanke på att vi är lektionsryttare med lektionshästar, så genomförde vi programmet och glömde inte bort vägarna och red tidvis ganska snyggt. Så nu är jag trött och nöjd.

6 Comments:

Blogger Humlan sa...

...att genomföra programmet och inte glömma bort, det är bra nog, många gånger.
Att vara trött och nöjd är en skön känsla!

17 december, 2006 18:32  
Blogger Cornelia sa...

Jo, man ska ställa rimliga krav på sig själv.

17 december, 2006 18:35  
Blogger Ilva sa...

åå skulle så gärna vilja vara där på er uppvisning!

17 december, 2006 18:44  
Blogger Cornelia sa...

Ilva, kanske skulle du fått dej ett gott skratt.

17 december, 2006 20:01  
Anonymous Anonym sa...

Jag ler när jag läser det här, Typiskt! Det vore ingen kadrilj utan benlindor som lossnar, hipsiga pållar, någon som inte taktar i hop och vidare. Du siktar väl med nästa års? *s*

17 december, 2006 20:27  
Blogger Cornelia sa...

Anne-maj: får vi äran igen så ställer vi upp. men jag vet inte de sätter in oss i stället för clownspexet då.

19 december, 2006 23:10  

Skicka en kommentar

<< Home