söndag, december 31, 2006

en regnig promenad..

..för att på något sätt avsluta året i en känsla av att jag visst varit ute och rört på mej. Det tog emot vill jag säga. Slöa och vila är nog bra... men lite motion skadar inte heller. Dessutom tänker jag så bra när jag går, på nyårslöften till exempel.

Nyårslöften... nja men kanske en ledstjärna för 2007: Balans.

Jag ska försöka ha balans i fråga om:
- arbete och fritid: arbeta mindre, delegera mer, vara ledig när jag är ledig.
- vilande och rörande: jag är väldigt bra på att lata mej men har ett stort inre motstånd mot motion. Det ska jag försöka komma över. En till två promenader i veckan utöver ridningen låter som något jag skulle kunna klara av.
- kropp och själ: Ge själen mer tid att andas, vara kreativ, måla, läsa, skriva, sjunga.

Det får räcka så.

Nyårsönskningar gäller det mest basala: att jag och mina nära och kära får vara friska. Och så det utopiska: att det blir bättre för fler människor på jorden, färre krig, bättre fördelning av resurser, mat, rent vatten, minskat förtryck och mer kärlek.

8 Comments:

Blogger Ilva sa...

Ett riktigt Gott Nytt År till dig och en jättekram med! Vi ses-det är ett löfte(?)/hot(?)!

31 december, 2006 12:18  
Blogger Humlan sa...

Riktigt Gott Nytt År härifrån också!
Klok ledstjärna, den ska jag också försöka hitta.
Hoppas att vi ses snart.

31 december, 2006 13:19  
Blogger Cornelia sa...

Ilva: ett löfte hoppas jag.
Humlan: klart vi ses, nästa år!

31 december, 2006 13:27  
Blogger Tankevågor sa...

Kloka tankar inför det nya året tycker jag. Jag vet var jag har min ledstjärna men det har bara varit lite grumligt på himlen ibland det här året. Hälsa Grödinge från mig och jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!

31 december, 2006 13:50  
Anonymous Anonym sa...

Du skriver om balans, det har jag försökt med på sista tiden...Ska fortsätta på det nya året också! Vi har haft hästar en del ny och den yngsta har blivit hästbiten och det är ju inte långt kvar till vi blir med en häst eller flera.. *s*

31 december, 2006 15:47  
Blogger Cornelia sa...

Londongirl: Du hittar nog din ledstjärna igen. Den finns nog där bakom molnen.

Anne-Maj: Lycka till med balansen och hästarna.

01 januari, 2007 15:43  
Blogger Mette sa...

Ja, det måste jag också lova mig: röra på mig mer. Tusingen att jag ska vara så OMOBIL. Syrran springer över halva stan varje dag och dansar varje morgon. Hon är mager som en liten spätta och äter kakor och godis på löpande band. Här sitter jag med frukt och vatten och går bara upp i vikt. NÄ! Nu ska jag köpa en våg och så ska jag gå ner till storlek 23.

03 januari, 2007 13:25  
Blogger Cornelia sa...

Mette: Din stackare - Vad livet ändå är orättvist!

03 januari, 2007 18:20  

Skicka en kommentar

<< Home