onsdag, januari 03, 2007

barbackatölt i solsken..

kan väl aldrig vara fel. Särskilt inte om hästen i fråga är rund och go' och har en tjock härlig vinterpäls. Mjuk som en kudde att sitta på. Och varm. Solen sken och det var lite frost i gräset. Vi var ute en timme dottern och jag och fick friska rosor på kinderna och hann prata en massa om viktigt och oviktigt. Skönt. Skönt att bara vara tillsammans några timmar.

Min plan är klar (i princip) så jag tyckte jag kunde unna mej detta innan julledigheten är riktigt slut. Jag känner mej synnerligen avstressad, och det ska jag förbli. Det har jag bestämt. Så det så!

5 Comments:

Blogger Morgondimma sa...

låter som en go kuse :)

03 januari, 2007 19:16  
Blogger Bloggblad sa...

Jag fick en långritt med islandshäst i 50-årspresent... fy fasen vad ont i baken jag hade länge efteråt. Men det var vackert i skogen! Och hästen gjorde inte som jag sa utan som "matte" sa, som red bredvid.

03 januari, 2007 20:26  
Blogger Cornelia sa...

Morgondimma: ja, mycket.

Bloggblad: Det är hårdare med sadel.

03 januari, 2007 20:44  
Blogger Klimakteriehäxan sa...

Jag har alltid velat prova att sitta upp på en islandshäst! Det låter jättekul - och så lär man få mindre ont i rumpan än av att rida på en vanlig häst. Fast det har jag bara gjort en endaste gång, så någon ryttarinna är jag inte.

03 januari, 2007 21:31  
Blogger Cornelia sa...

Häxan: Det finns massor av ställen, både för vana och ovana, ocm man vill pröva. Det är så mysigt!

04 januari, 2007 00:01  

Skicka en kommentar

<< Home