tisdag, augusti 07, 2007

Bach power walk..

Mitt nya liv börjar idag. Med morgonpromenad och nyttig mat. Jag har under ledigheten (kanske längre) utvecklat en krockkudde runt mej ungefär mitt på kroppen som jag tänkte motarbeta. Med Bach i öronen blev t o m hemmastaden vacker och musiken har en rytm som absolut passar sig för raska promenader (dvs power walks som det heter nu för tiden).

Nu har dimman lättat och det är dags för lite kaffe och en bok i trädgården. En tvättmaskin snurrar och några mattor hänger ute och luftar sig. Ibland tror jag att jag har talang för hemmafruliv. Men bara korta stunder. Jag hemfaller ju oftast till läsning som gör att städningen blir eftersatt. Så jag skulle nog inte vara någon bra hemmafru...när allt kommer omkring.

7 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Det låter positivt. Själv har jag ännu inte kommit mig för att ha musik i öronen när jag går. Jag tänker så bra när det är tyst. Bara när jag åker tåg eller skalar potatis/diskar har jag musik på.
Eller som nu, när jag ska ut och plocka av min aroniabuske.

07 augusti, 2007 11:48  
Blogger Cornelia sa...

Men vad är en Aroniabuske? Buskar och träd är verkligen en vit fläck på min botaniska karta.

Visst är det skönt att vara ledig och bara lulla runt lite och göra vad som faller en in!

07 augusti, 2007 12:56  
Blogger Mette sa...

Om du läser min blogg från idag så förstår du att jag från och med nu kommer att skylla all eventuell (nä, inte eventuell - fetma rätt och slätt) fetma på GLUTEN, heheheh. Lite praktiskt handikapp ju ... mm...

07 augusti, 2007 15:45  
Blogger Humlan sa...

Jag tycker att det låter så skönt med morgonpromenader (och dess effekter).. måste bara hitta nivån som fungerar för mig, det är så tråkigt när jag stupar efter några "träningspass"..

07 augusti, 2007 18:08  
Blogger Cornelia sa...

Mette: Jag ska genast läsa...Jag har inget att skylla på alls.

Humlan: Det räcker med 30 minuter, dvs 15 minuter åt ena hållet och sen tillbaka. Det är inte så mycket.

07 augusti, 2007 19:04  
Blogger Moni sa...

Grattis till ditt nya liv!
Mitt mål är detsamma: att bli nyttig och äta rätt och promenera långt och snabbt.
Jag tänker mig att jag börjar...
...nästa vecka.

08 augusti, 2007 08:49  
Blogger Cornelia sa...

Moni: Lycka till!

08 augusti, 2007 10:24  

Skicka en kommentar

<< Home