söndag, januari 20, 2008

Jag är utvald......

av SIFO till undersökningen Sverige NU 2008. Jag är en av de utvalda och mina "svar kan inte ersättas med någon annans". Nu måste jag verkligen sätta kryssen rätt så att undersökningen speglar "ett Sverige i miniatyr, med alla slags människor och åldrar representerade".

Det känns väldigt ansvarsfullt och högtidligt när jag kryssar i att det inte är troligt att jag inom de närmaste två åren kommer att köpa en traktor, en snöskoter eller en utombordsmotor. Frågorna om mina intressen är något förvirrande. T ex datorer; jag är lika lite intresserad av datorer som jag är av bilar, men jag använder datorn varje dag som ett redskap och jag vill att den fungerar. Är jag då intresserad eller ointresserad av datorer?

5 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

De där frågorna var ju knepiga... men för några år sen fick jag en sån bibba papper, och vet du, jag kom på att en del var intressant. inte visste jag varför jag köpte dittan eller dattan... och hade iofs överlevt utan att veta varför...

Men telefonintervjuer har jag slutat svara på. Jag känner mig som mindre vetande när jag inte bryr mig ett dugg eller vet vilka märken jag handlar eller varför jag väljer det ena eller andra.

20 januari, 2008 20:50  
Blogger Cornelia sa...

Jag är nog en oerhört dålig konsument. Särskilt av veckotidningar och hemelektronik, och jag har inte ens ett favoritmärke på min tvål.

20 januari, 2008 21:15  
Anonymous Anonym sa...

Jag hade nog inte kunnat svara på de där frågorna. Köper inga veckotidningar och har inte heller någon favorit tvål. Datorer ska bara fungera liksom bilar och dammsugare. Kanske om de frågat något om böcker.

22 januari, 2008 19:03  
Blogger PGW sa...

Oftast är man inte särskilt intresserad av datorn, man är intresserad av det man gör på datorn.

22 januari, 2008 21:42  
Blogger Cornelia sa...

Kersi: Jo det fanns frågor om böcker också... men mest om tv-serier jag aldrig hört talas om.

PGW: Precis... den är ett redskap i min värld, precis som telefonen.

24 januari, 2008 18:30  

Skicka en kommentar

<< Home