söndag, januari 27, 2008

Sju sanningar om mig själv

Från Klimakteriehäxan fick jag utmaningen att skriva sju sanningar om mig själv:

1. Jag bryter alla kedjebrev
2. Jag bryter även kedjebrev via mail
3. Jag bryter även kedjebrev med behjärtansvärda ändamål, som jag iofs sympatiserar med
4. Jag är mer individualist än gruppmänniska
5. Jag är ointresserad av mode och tycker det mesta i affärerna är fult
6. Jag är ointresserad av dokusåpor och hänger inte med alls
7. Jag köper mer böcker än kläder

och enligt p. 1. jag skickar inte vidare... vem som vill kan nappa på utmaningen.

8 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Haha... jag känner igen mig i det där med kedjebrev, alla kategorier...

Dokusåpor... jag tittar på Idol - men det kanske inte är riktigt samma sak. Big B har jag aldrig sett.

Din sjua stämmer inte alls med mig, för jag lånar i stort sett alla böcker på bibblan. Helt gratis. Och därför blir det automatiskt mer kläder... Men jag bär hem åtskilliga fler kilon i bokform än i klädform.

27 januari, 2008 22:29  
Blogger Mette sa...

Ja, kedjebrev bryter jag med. Jag är så förvånad över att folk håller på med det fortfarande. Och att de skickar det till mig! Förr skulle man ju bli sjuk eller nå´t annat illa om man inte svarade. Idag brukar det mest stå att man inte är en riktig vän om man inte skickar vidare ... suck.

28 januari, 2008 11:28  
Anonymous Anonym sa...

Hej är vi släkt på nått sätt? Jag känner igen mig i alla dina punkter. Så nu behöver jag inte skriva en egen utan jag bara hakar på din :).
Böcker kan jag bara inte låta bli att handla, men sedan ger jag bort en del. Ställer ut dem i vår "boklåda" i porten. Inte alla men några. Men så hittar man ofta något annat där som jag plockar med in. Vad skulle man göra utan böcker?

28 januari, 2008 21:01  
Blogger Tankevågor sa...

Alla dina punkter stämmer in på mig också.
Skulle kunna lägga till att jag lyssnar på radio (talrogram) och det verkar ju vara lite udda. Mina arbetskamrater brukar prata om olika TV-program som jag aldrig har en susning om vad det är för något.

28 januari, 2008 21:06  
Blogger Cornelia sa...

Bloggblad: Nej, Idol räknas inte. Egentligen kollar jag på På spåret, långfilmer utan reklamavbrott, kulturprogram och dokumentärer.

Mette: Det är bara att korsa fingrarna, spotta på en svart katt, kasta salt över axeln och hoppas på det bästa.

Kersti: Jag misstänker det, åtminståne själsligt. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver.

Londongirl: Men radiolyssnandet glömde jag. Jag lyssnar nästan bara på P1. Och det är ju mest pratprogram. Och en del P2.

28 januari, 2008 22:36  
Blogger Coola Morsan sa...

Jag instämmer till fullo på 1-6, men när det gäller shopping blir det kanske en bok i månaden, och mycket sällan kläder, men just idag köpte jag 2 böcker och 12 små plagg på HM, och kände mig riktigt normal.

29 januari, 2008 01:35  
Anonymous Anonym sa...

Även där är det lika. Tv tittar jag nästan aldrig på men P1 lyssnar jag på ofta.

29 januari, 2008 22:19  
Blogger Klimakteriehäxan sa...

Det där med kedjebreven... du har min sympati! Jag har egentligen den känslan när bloggutmaningarna duggar in också! Men nu körde vi rejset både du och jag i a f denna gång! Ha det bra!

30 januari, 2008 19:27  

Skicka en kommentar

<< Home