torsdag, april 09, 2009

fem månader

Idag är det fem månader sedan min älskade lämnade mig.
Drog sitt sista andetag.
Just idag känns saknaden extra tung.
Jag är ledig och har inte jobbet som distraherar.

Jag ska vara stark. Jag ska försöka leva ett bra liv, utan dig.
Men, min älskade, det känns så orättvist, så onödigt. Det är ett så stort hål efter dig, så tomt.
Jag saknar dina skratt, din ömhet och kärlek, allt du var för mig. Det var så lätt att vara lycklig då. Nu krävs en kraftansträngning varje dag.

Dagens insats blir att byta ut julgardinen i köket mot en mer påskpassande. Sen ska jag köpa tulpaner. För du tyckte alltid om att ha snittblommor hemma. Så det ska jag göra för dig, och för mig. Lite påskgodis måste jag nog köpa, ifall det kommer en påskkärring förbi.

4 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Glad påsk på dig - så glad som möjligt!

Jag hoppas få besök av en liten tandlös påskkärring idag... en speciellt liten en...

I övrigt är jag helt slut efter gårdagens begivenhet. Har inte fått ett enda dugg gjort av allt jag föresatt mig...

09 april, 2009 12:51  
Blogger Cornelia sa...

Men det du gjorde, det gjorde du bra! Jag har lyssnat.
Glad Påsk till både stora och små kärringar, med eller utan tänder.

09 april, 2009 16:09  
Blogger Ilva sa...

Tänker på dig ska du veta och läser alltid. stor påskkram till dig!

10 april, 2009 19:26  
Blogger Cornelia sa...

Ilva,
tack, tänkte på dig med när jordbävningen var, även om den inte var just där du bor.

11 april, 2009 00:15  

Skicka en kommentar

<< Home