söndag, januari 28, 2007

feng shui light... eller lite är bättre än inget

I julas när jag "städade" gjorde jag som jag brukade när jag inte hinner med. Jag öste ihop papper, tidningar, urklipp och sånt som jag inte hunnit läsa i en stor hög som jag knölade in i ett skåp. Igår tog jag itu med den högen och lyckade åstadkomma en stor kasse med skräp. Sedan rensade jag "pärmar med viktiga papper" och kastade allt som var gammalt. Allt under mottot: Lite rensning är bättre än ingen alls. Nu ska vi ta en promenad med samma motto: en halvtimmes promenad är bättre än ingen alls.

5 Comments:

Blogger Humlan sa...

Instämmer helt i det mottot!

28 januari, 2007 13:35  
Blogger Tankevågor sa...

Jag instämmer jag med. Varje kasse med skräp man bär ut och slänger känns bra. Bättre några än inga alls så klart.

28 januari, 2007 13:55  
Blogger Bloggblad sa...

Jag har en prästkompis som kallar sopbilen för "Syndernas förlåtelse" och visst känns det lite så när man gör sig av med gammalt skräp.

Tänk om jag kunde resonera så klokt och röja liiiiiiite då och då....????

28 januari, 2007 15:57  
Blogger Cornelia sa...

Och halvtimmes promenaden blev faktiskt 50 minuter. Så det kändes ju bra.

28 januari, 2007 18:53  
Anonymous Anonym sa...

Jag vittjar posten varje dag phu. kuverten, reklam och sånt åker direkt i klaffstolen som står lägligt nära hallen. De andra behöver inte tänka på. När jag är borta så märker dom det efter några dagar, tidningar överallt byrålådan full med post! Häller med dig, bra att röja lite och då och då.

29 januari, 2007 08:22  

Skicka en kommentar

<< Home