söndag, januari 14, 2007

det blåser...

men jag har inte blåst bort. Det viner utanför huset, men jag sitter tryggt här inne. Skönt.

Förra veckan satte jag min delegationsplan i verket och jag känner mej redan lättad. Rent mentalt är det en himla skillnad faktiskt. Nu känns det som om jag får lite utrymme till tankar och slipper släpa på ryggsäcken av ogjorda saker.

Julen är äntligen bortstädad.

Såg en film idag: Departed, med Jack Nicholson, Matt Damon och Leonardo DiCaprio. Den hade faktiskt fått rätt bra rescensioner. Men jag vet inte vad jag väntade mej. I alla fall inte detta. Jag är nog alldeles för oavtrubbad. Först och främst är det alldeles för mycket våld och blod. Då blundar jag. Jag tycker det är rent osmakligt att behöva se hur man skjuter hjärnorna ur varandra. För det andra är det språket. Måste de säga fucking i varannan mening? Måste allt vara relaterat till könsorgan. Filmens intrig är i och för sig intressant, med en infiltratör hos polisen och en hos bovarna. Men i huvudsak är det en film som handlar om aggressiva ickeverbala män som slåss eller skjuter. Fast... när jag tänker efter.. det är kanske så här det är i USA. Så varför försköna? Men jag föredrar filmer där jag slipper blunda.

Ikväll är det en ny brittisk serie på tv som jag tänker ge en chans.

Och imorgon är det måndag igen.

6 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Brittiskt... måste kolla... älskar ofta såna o-fuckingserier.

14 januari, 2007 20:54  
Blogger Bloggblad sa...

VIlken kanal? Hur dags? Hittar inget som verkar vara brittisk serie.

14 januari, 2007 20:57  
Blogger Cornelia sa...

två:an, den var inte som morden i midsomer, men rätt OK om man inte har nåt annat för sig.

14 januari, 2007 22:24  
Blogger Mette sa...

Morden i Midsomer går på danska ettan varje lördag. Såg det i lördags - men jag hade redan sett det ... tyvärr ... fast miljöerna är så vackra så det spelade inte så stor roll.

15 januari, 2007 10:59  
Blogger Tankevågor sa...

Min arbetskamrat berättade om den filmen idag och hon tyckte som du. Alldeles för blodig, så jag hoppar över den.

15 januari, 2007 20:39  
Blogger Cornelia sa...

Mette: Ja, det är ju mest för miljöerna jag ser dem i alla fall.

Londongirl: Helt klart för blodig. Jag vill inte rekommendera den.

16 januari, 2007 16:41  

Skicka en kommentar

<< Home