lördag, januari 06, 2007

idag ska julen ut...

och alla tomtar plockas ner och stjärnor och dukar och så granen förstås. Den har inte börjar barra, men ut ska den. Jag struntar i "tjugonda'knut".

Och jag har "redan" en tvättmaskin igång och diskat det som vi inte orkade igår har jag gjort. Puh, vad jag är duktig i dag. Lika bra jag inte avslöjar mina vidlyftiga planer för dagen, för mer än hälften brukar jag ändå inte hinna med, och knappt det. Sen brukar luften gå ur mej. Men en god början tycker jag att det är i alla fall.

6 Comments:

Blogger Mette sa...

Ja, idag gäller det! Idag smäller det! Jag måste helt enkelt städa. Kan du inte skicka en präktig storasysterdos åt mitt håll?

06 januari, 2007 13:10  
Blogger Cornelia sa...

Sorry mette, Jag var inte duktig alls idag. Gick på stan i stället för att se om jag kunde hitta något nytt klädesplagg. Det kunde jag inte. Bara en massa bäcker som jag avhöll mej från att köpa. Nu är jag så trött att jag inte orkar göra nåt mer.

06 januari, 2007 15:52  
Anonymous Anonym sa...

Jag ska nog göra det på måndag med flickorna, dom blir nog glada för då får dom äta upp sina pepparkakshusen! Dom börjar på tisdag så...

06 januari, 2007 16:52  
Blogger Cornelia sa...

Anne-Maj: jag det är bäst att äta upp dem innan de blir dammiga.

07 januari, 2007 12:29  
Blogger Tankevågor sa...

Jag gör listor på allt som behöver göras.....ibland följer jag dem också. Har massor som behöver rensas men ingen lust. Ska ställa mig och stryka.....och hur kul är det? Kanske om man lyssnar på någon bra musik?

07 januari, 2007 12:56  
Blogger Cornelia sa...

londongirl: jo listor fungerar ibland. Stryka till musik är väl en bra idé, eller stryka framför tv:n om det är nån bra film.

07 januari, 2007 18:47  

Skicka en kommentar

<< Home