onsdag, januari 24, 2007

oh, Hercule Poirot

Jag skulle verkligen trivas i en värld, där människor är så artiga och belevade som Hercule Poirot. Ja det skulle jag. Det skulle passa mej väldigt bra att inte behöva umgås med obehärskade, oartiga, arga och ilskna människor. Jag skulle ha mycket lättare för att höra vad de sa till mej. Jag har nämligen en defekt som gör att jag inte hör vad människor säger om de är alltför aggressiva. Jag blir som förlamad och hör inte. Eller hör, men förstår inte.

Om Hercule Poirot i stället tilltalade mej, milt och vänligt, även med kritik, är jag säker på att jag skulle kunna ta det till mej och förstå vad personen ifråga ville ha sagt.

7 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Han är rolig men artig. Tittade på honom förra veckan men då hade halva tiden gått. Ska kolla in honom igen. Minns att jag tittade alla programmen när jag var yngre.

25 januari, 2007 08:32  
Blogger Lyckliga Grodan sa...

jamen vad är det med karln... han är artig och hämmad.. och har nog någon form av syndrom...

men jag älskar serien..onsdagar sitter jag där med min tekanna..
helt underbart..
ondskefulla kvinnor.. och män..
förklädda i överklassens attribut..
serverade med finess..

yes...

26 januari, 2007 09:04  
Blogger Bloggblad sa...

Men hallå! De mördar ju varandra ideligen i hans värld! Passa dig för den!

27 januari, 2007 14:28  
Blogger Tankevågor sa...

Det ÄR inte kul med människor som gapar och skriker....har en just nu på mitt jobb. Han har så svårt att "ta order", men jag håller mig lugn. I alla fall så länge jag är kvar på jobbet.

27 januari, 2007 18:24  
Blogger Cornelia sa...

Anne-Maj: Läste alla Agata Christie-böckerna när jag var i slukaråldern, så det är lite nostalgi.

Grodan: Jag tycker han är underbar med sin franska accent.

Bloggblad: Ja, men med finess!

Londongirl: Usch visst är det tråkigt. Svårt att undvika på jobbet. Man kan ju inte bara gå därifrån.

27 januari, 2007 19:09  
Blogger PGW sa...

Mmm, men den där brittiska artigheten de har i den där serien är lite lömsk. Britter har en oerhörd förmåga att be någon att dra åt helvete och få det att låta som att de erbjuder te om man inte lyssnar ordentligt ...

27 januari, 2007 19:35  
Blogger Cornelia sa...

PGW: det är väl just det som är så underhållande.

28 januari, 2007 12:57  

Skicka en kommentar

<< Home