söndag, januari 21, 2007

söndagskoma...

har inträtt på eftermiddagen, efter tre tvättmaskiner, en påse med gamla tidningar, ett snöskottningspass, och en promenad. Känner mej rätt uttråkad. Och det kan väl vara bra nån gång ibland. Så kanske det ur denna känsla av tristess vaknar något litet kreativt frö. Egentligen är det så att jag inte vill gå och jobba imorgon, jag vill hellre vara ledig. Inte för att jobbet är trist. Det är bara roligare att vara ledig ibland. Ska ta en semesterdag nån dag. En tisdag kanske.

5 Comments:

Blogger Tankevågor sa...

Vad ÄR det med dessa söndagar? Jag hamnar i det här jag också så ofta. Vad beror det på? Vill inte heller gå och jobba i morgon....
Varför kan inte helgen bestå av tre dagar istället?

21 januari, 2007 17:52  
Blogger Cornelia sa...

Jaaaaa. Tre dagar ledigt och fyra dagar jobb. Mycket bättre. Jag tror jag skulle bli mer effektiv då:

21 januari, 2007 18:34  
Anonymous Anonym sa...

Att du varit i farten idag! Jag har inte hunnit göra mycket idag, bara lagat söndagsmiddagen. Jag hade snurrat ganska mycket med kompisen som kom hit idag....

21 januari, 2007 18:37  
Blogger Morgondimma sa...

Å viljen bra idé, en tisdagssemester.

21 januari, 2007 19:26  
Blogger Cornelia sa...

Annemaj: Jag slapp laga söndagsmiddagen.

Morgondimma: Ja, en tisdag är ju helt kravlös.

21 januari, 2007 19:41  

Skicka en kommentar

<< Home