fredag, januari 19, 2007

åter en dag...

att minnas eller glömma? Nja bara en vanlig dag.
Vaknade ledbruten efter ett ovanligt lyckat ridpass igår. Jobbade hårt och fick beröm. Ägnade hela dagen åt eftersatta uppdateringar, bra när man vill lyssna på radio ( P1 och SR klassiskt blev det idag). Fick bacillskräck på lunchrestaurangen då en bordsgranne satt och snörvlade hela tiden. (Tydligen inget allvarligt, bara ticks.) Avtackade arbetskamrat som slutar. Tårta. Efter fikat gick luften ur mej och jag fick inget produktivt gjort förrän det var dags att gå hem. Iskallt och blåsigt. Handlade ingredienser till pizza ( hemmagjord är god ibland). Fick en avi om en bok jag beställt. Gick till Posten(videobutiken) och hämtade boken. Glad. Fixade pizzan. In i ungnen. Glömde pizzan i ugnen ( för att jag bloggade) så att den nästan blev bränd. Gick att äta ändå (tyckte H). Lyssnade på Kulturfredag om renässansmänniskor. Insåg att jag skulle behöva vara ekonomiskt oberoende och ha tjänare som såg till att jag fick mat och kläder och och städade om jag skulle ägna all tid åt saker jag vill göra. Såg Postkodmiljonären, och sedan Sally Mann-dokumentär. Vill se hennes utställning på Kulturhuset ( från den 3 feb). Pratade med min dotter inför hennes skidresa. Och jag orkade inte städa och inte plocka och inte göra något nyttigt. Ja se det var väl en höjdardag i en medelålders kvinnas liv ( fast inuti är jag en tonåring som undrar när någon ska plocka upp efter mej).

12 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Den där sista bekännelsen stämmer jag in i... :)

19 januari, 2007 22:51  
Anonymous Anonym sa...

Blev det piaff och passage på kandar? *s* Ibland går jag ifrån och flickorna tittar storögt på mig och säger att jag måste plocka upp efter mig! jag som tjatar på dom...

20 januari, 2007 09:49  
Blogger Ilva sa...

Låter som en finfin dag! Teenagers rule, speciellt inom oss!

20 januari, 2007 10:02  
Blogger Humlan sa...

Instämmer med Ilva. Jag har också samma årgång inom mig.

20 januari, 2007 11:00  
Blogger Cornelia sa...

Alla: visst är det så... evigt unga är vi!

Anne-Maj: Du har höga tankar om min ridförmåga. Nej snarare samlad galopp mellan hinder och klämma in så många galoppsprång som möjligt. Nog så svårt ibland.

20 januari, 2007 11:46  
Blogger Klimakteriehäxan sa...

Du hann faktiskt med en hel del! Hoppas idag (lördag) blir lugn och behaglig - och kanske rent av din egen?

20 januari, 2007 12:45  
Blogger Cornelia sa...

Häxan: hittills har den varit ytterst behaglig.

20 januari, 2007 13:25  
Blogger Coola Morsan sa...

Medeltiden, medelålder. Jag har aldrig förståt begreppet medelålder, för det låter så gammalt, och folk kallas numera medelålders i mycket tidigare ålder än förr, och det appliceras nåstan bara appliceras på kvinnor, inte män.

Mitt(emellan)åldern låter bättre. Vi har ett jätteproblem i Sverige att vuxna känner sig _för_ vuxna, och förpassade till hemmet, vilket gör att stan ställen blir rena ungdomsgården.

20 januari, 2007 17:21  
Anonymous Anonym sa...

Visst är det konstigt. Det är ingen som städar efter mig heller.

21 januari, 2007 09:51  
Blogger Mette sa...

Sally Mann ville jag egentligen se ... men så blev jag så nyfiken på varför alla glor på Let´s dance och såg det istället. Jag är inte den dansanta typen .... har testat salsa-kurs med syrran. Jag var den sämsta i gruppen och hoppade av..... Let´s dance var okej men jag fattar inte hur så många människor kan glo på det ...

21 januari, 2007 13:50  
Blogger Tankevågor sa...

Sally Mann ska jag också se har jag tänkt. Låter som du har haft en bra dag.

21 januari, 2007 15:17  
Blogger Cornelia sa...

Coola Morsan: Rent matematiskt befinner jag mej i medelåldern, men jag kan inte identifiera mej med att jag är det. Det var därför jag skrev det, för att se hur det kändes, om det var jag. Och det var det inte.

Mifflan: visst är det konstigt!

Mette: Jag är inte heller dansant, men har faktiskt prövat på flamenco. Hade svårt med koordinationen och fick aldrig ihop armar och ben. Sp då tröttnade jag.

Londongirl: HAr du sett att det är en Sally Mann -utställning på Kulturhuset från den 3 februari?

21 januari, 2007 17:22  

Skicka en kommentar

<< Home