tisdag, februari 06, 2007

tom almanacka...

trodde jag igår när jag kom till jobbet. Blanka sidor, inget inbokat, så bra, tänkte jag och började planera ett projekt som kräver lite koncentration och ostördhet och som nog skulle ta större delen av veckan.

Nu har både måndag och tisdag gått och jag har inte börjat än, almanckan är inte längre tom och den ostörda tiden lyser med sin frånvaro.

För först skulle jag "bara" fixa undan några småsaker och sen började det ringa och sen vaknade minnet till liv och talade om för mej att just denna vecka hade jag en annan deadline och sen var jag tvungen att boka in flera möten som jag måste delta i och.... ja, det var den tomma veckan.

Så nu hoppas jag att denna erfarenhet gjort mej vis och att det är bestående.

Jag har gett upp vad det gäller denna arbetsdag och sitter här och blobbar (ett ord myntat av gammelmamman om jag inte minns fel) bloggar på jobbet alltså.

2 Comments:

Blogger Bloggblad sa...

Nu har jag för ett tag (okänt hur länge) bytt jobb och har tillgång till dator och skulle kunna blobba (bra ord!)men det går inte för mitt schema är så tajt och eleverna avlöser varandar i strid ström....
så det blir hemmabloggande.

Det där med tom almanacka.... ska man alltid vara skeptisk mot. Finns väl inget som fylls på så snabbt?

06 februari, 2007 17:08  
Blogger Cornelia sa...

Tom almanacka...jag ska aldrig säga det mer.

06 februari, 2007 21:16  

Skicka en kommentar

<< Home